Uit de redactieburelen

Maak van je hart geen moordkuil

Do 7 Okt 2004
Maak van je hart geen moordkuil

Hier kun je zelf onderwerpen aandragen.

Reacties op dit bericht

Webagent Willem
Gepost op: donderdag 7 oktober '04 - 22:56

Volgens jou is alles al gezegd over v/d Vennepark. Ik ben er lang nog niet. Dus hou vol webagent Willem. Geduld is een schone zaak.

Webagent
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 12:39

Nou Willem deze site is toch niet echt een succes!

Kunnen we niet terug naar de vorige site?

Hahahahaaaaa..
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 16:34

Die Gunay is toch wel een schat hoor

Venneman
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 19:01

Ja, lieve Venneman, het is erg stil hier. Zou Willem deze site alleen voor mijn geopend hebben? Hahahaha.

BESTEMMINGSPLAN voormalig politiebureau
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 20:23

Volgens insiders is wethouder Klijnsma bezig het bestemmingsplan van het voormalig politie bureau aan het Vennepark te wijzigen.
Om er een harddrugsgebruikersruimte in te vestigen dus.
Mij bereikt het bericht dat deze informatie uit betrouwbare bron is vernomen.

Hieruit blijkt eens te meer dat de wethouder zich totaal niks aantrekt van de alle hardnekkige protesten. Ze onderschat deze mensen, en dat is zeer jammer.
Zij heeft een doel, en dat realiseert ze met haar macht, niet oplettende dat haar doel alléén kan slagen met acceptatie en draagvlak in de omgeving.

Al eerder heb ik haar bij een inspraakronde in het stadhuis [ met respect ] verweten ziende blind en horende doof te zijn.

U wilt toch niet met geweld middels groot politievertoon uw plan hier realiseren ?
Op een gewone vreedzame manier zal het u niet lukken, wanneer ziet u dat toch in ?
Toch niet als het dan te laat is ?
Kent u de vaders van hier ? Kent u hun gevoelens en gedachten ? U heeft toch door hoe de moeders hier denken ? Zelfs de kinderen verafschuwen uw plan hier.

We weten wel dat u vrijwel alles betreffende ons naast u neerlegt, en blindelings doorgaat. Is dat wel verstandig van u, wethouder Klijnsma ?

Ja Jetta
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 20:50

Ik sluit me volledig aan bij wat Shirley zegt.

Er is geen draagvlak in de wijk en zal er ook nooit zijn. Doordrammen heft echt geen zin, want wij gaan er net zo hard tegen in. Je krijgt mij en de rest van de bewoners niet gek en ook niet klein.

Deze stijd of gevecht hebben jullie uitgelokt, wij leefden in in harmonie, met de kleine problemen die wij hadden en nog hebben, maar jullie hebben een zooitje van Schilderswijk gemaakt. En verwacht niet van de bewoners dat zij dit pikken. Zoals Shirley zegt, je hebt alles wat wij hebben gedaan of gezegd gewoon naast je neergelegd.

We wachten de resulteten van de rechter af. En daarna zijn er ook nog andere mogelijkheden om als mens of burger aan je rechten te komen.
Jetta ga jij maar bedenken waar wij als burger en bewoners gaan aankloppen.

LUISTER
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 22:10


Wij mensen op deze aarde hebben rechten en plichten die door mensen zijn gemaakt.
Dat hoort ook zo, maar deze rechten en plichten moeten niet indruisen tegen de natuurwetten.
Als dit aardse recht het leven in gevaar brengt, heeft een ieder het recht om daar tegen op te treden met zachte en ook met alle andere handen.

Als Wedhouder Klijnsma ons leven en van ons kinderen in gevaar brengt hebben wij de PLICHT om ons te verdedigen met alle middelen die er bestaan, dat zijn rechten die een mens verworven heeft (van God) anders ben je een dier.

Mevrouw Klijnsma, neem geen loopje met ons leven.
Wij Pikken dit niet. Breng ons leven niet in gevaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jetta Klijnsma
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 22:12

Ik zou graag van u wethouder Klijnsma willen weten waarom u verwacht dat wij als bewoners uw beslissing moeten accepteren en gehoorzamen.

Waarom??

De beslissing die u heeft genomen is fout.
U weet dit ook . Het is gewoon een kwestie van de genomen beslissing terug draaien.
Iedereen maakt wel eens fouten, dit is menselijk. Maar doorgaan met een fout terwijl je dit weet daar heb ik geen woorden voor.

U krijgt u onze respect weer terug als u de genomen beslissing terug trekt, en niet als u alleen maar in uw belang doordramt.

Jullie zitten daar voor onze belangen, belangen van de burgers. Maar helaas zie ik al maaaaanden dat het om eigen belang gaat.

Julie gek worden
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 22:59

wat julie onze andoen julie onze kindren kaput maken. julie geen goed mensen. waroom julie ons pein doen. wat wilen julie van ons

De Waarheid
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 23:07

Ervaringen van Vera in Groningen

OUDE PEKELA, zaterdag

Achteraf gezien kan Vera (35) zich nauwelijks meer voorstellen hoe ze zich in de Groningse wijk De Wijert heeft moeten aanpassen om nog een beetje normaal leven te leiden. Op de eerste etage gaan slapen omdat ze op de begane grond werd wakker gehouden door kotsende junks. Als haar zoontje buiten wilde spelen, eerst het hele veldje afzoeken naar naalden. En uiteindelijk mocht hij helemaal niet meer buitenspelen.

Maar de bedreigingen waren natuurlijk het toppunt. Of beter gezegd: dieptepunt. Vooral die keer dat er een inval was bij een dealer en Vera aan iemand in een auto, naar later bleek een rechercheur, vroeg wat er aan de hand was. „Vanaf het balkon van die dealer werd geschreeuwd: dus jij hebt ons verlinkt! Klerewijf, we maken je dood. En ik zou ook maar goed op je zoontje passen als ik jou was!”

Negentien jaar heeft Vera, die uit angst nog steeds niet met haar achternaam in de krant wil, (ze is inmiddels gedwongen verhuisd uit Groningen) in de wijk De Wijert gewoond. „In het begin een keurige wijk, maar de laatste vier, vijf jaar sloeg de verpaupering toe. Er kwamen mensen wonen die gewoon hun vuilnis van het balkon naar beneden gooiden bij voorbeeld. Je ziet en je voelt dat het sluipenderwijs achteruit gaat. Een paar jaar geleden heb ik me al in laat schrijven voor een woning in andere buurten. Ik dacht: dit wordt alleen maar erger.”

Inmiddels woont Vera in een dorp buiten Groningen. Een benedenwoning met een grote tuin, overal potten met bloeiende planten. Ze is er best blij mee maar: „Als je diep in m’n hart kijkt was ik liever in Groningen gebleven. Ik ben een stadsmens, had daar ook mijn contacten, vrienden en kennissen. Maar ik kon elders in de stad geen woning krijgen en ik was doodsbang geworden voor de veiligheid van mijn zoontje.”

Op een gegeven moment merkte Vera dat er bij haar in de straat werd gedeald. „Vanuit een auto. Maar ik zag ook hoe het bij een bepaalde woning, en later bij maar liefst vier woningen in de straat, dikwijls een af- en aanrijden van bezoekers was. De portieken bij die woningen werden een smeerboel, en als je er iets van zei kreeg je een grote mond. Er hingen steeds vaker ongure types rond. Mijn buren, oude mensjes, waren op een gegeven moment zo bang dat ze niet eens meer door hun eigen voordeur naar binnen gingen maar via de schuur aan de achterkant. Aan die achterkant was trouwens een veldje waar ze ’s nachts allemaal junks lagen te gebruiken.”

„Op een gegeven moment dacht ik: dit kan zo niet, ik moet gaan klagen. En waar, nou, bij de woningbouwvereniging. Als huurder heb je toch recht op woongenot? En in het contract staat ook dat je als huurder geen overlast mag veroorzaken. In mijn naïveteit van toen dacht ik dat de woningbouwvereniging hier wel iets aan zou gaan doen.”

„Bij de woningbouwvereniging zeiden ze: oh, maar dan moet u bij het Meldpunt Overlast zijn! Dus ik bellen naar het meldpunt. Daar werd alles druk genoteerd. U meldt het maar hoor, zeiden ze. En dan noteerden ze het. Maar op een gegeven moment zei ik: wat gaan jullie hier nu eigenlijk mee doen? ’Nou, we hebben volgende maand overleg bij de woningbouwvereniging en dan nemen we het mee,’ was de boodschap. Ik weer wachten en weer terugbellen en dan was het van: ’Het wordt geëvalueerd, na de volgende vergadering weten we meer.’ Intussen was ik dus al een jaar verder. Toen vonden ze bij het meldpunt iets nieuws uit, want ze vroegen of ik nummerborden wilde noteren van mensen die bij die dealers langs kwamen.”

„Daar heb ik nog serieus over gedacht, je bent bereid tot alles als het maar helpt. Tot ik me opeens realiseerde: moet ik nou hún werk gaan zitten doen? Ik ben gewoon een gedupeerde burger, ik moet geholpen worden in plaats van ingezet om verslaafden te signaleren!”

„Bij de woningbouwvereniging en het meldpunt werd er intussen vooral maar gepraat. Toen ben ik eens dóór gaan bellen en uiteindelijk kwam eruit dat de woningbouwvereniging, zolang de dealers maar de huur betaalden en niet de halve buurt uitmoordden, ik zeg het maar even in mijn eigen woorden, niets konden doen.”

„Dan weet je waar je aan toe bent. Intussen kwam die politie-inval waar ik werd bedreigd, en dat maakte de zaak er voor mij heel beangstigend op. Rotzooi en viezigheid en smerige types zijn nog tot daaraan toe, maar als ze je bedreigen en die bedreiging wordt vervolgens ook door de politie heel serieus genomen, dan word je heel bang. Ik was op een gegeven moment zo angstig dat ik alleen nog maar de auto uitdurfde als ik vlak voor de deur kon parkeren.”

„Ik werd steeds onrustiger. ’s Nachts lag ik in bed, grote stok bij de hand, naar geluidjes te luisteren. Ik sliep met de lichten aan. Mijn zoontje durfde ik niet meer buiten te laten spelen. Het vrat aan me, en het is één van de redenen geweest dat ik mijn baan als telefoniste ben kwijtgeraakt. Ik ben echt een periode lang een wrak geweest. Toch wilde ik het er niet bij laten zitten. Ik ben nog in de weer geweest om gezamenlijk protest aan te spannen tegen de woningbouwvereniging. Maar veel buurtbewoners waren bang om met hun klachten naar buiten te treden, het waren veelal ook oudere mensen die daar woonden. Of ze zeiden: ach, het helpt toch niet….”

„Op een gegeven moment ben ik alle meldingen van overlast schriftelijk gaan doen. Volgens de Woonkoepel, het overkoepelend orgaan van de woningbouwverenigingen, zou dat helpen. Ook werd me aangeraden van bedreigingen aangifte te doen bij de politie. Wat zei de woningbouwvereniging? Met één melding kunnen we niets.”

„Uiteindelijk had ik er zo genoeg van, toen heb ik gezegd: geef mij maar een ander huis. Ik doe niemand kwaad, bezorg niemand overlast, maar ik zal dan maar degene zijn die moet verhuizen. Wat denk je? Moest ik of anderhalf jaar wachten, of ik kon een huis drie straten verderop krijgen.”

Omdat Vera zich echter ook al in andere plaatsen had ingeschreven, kon ze in april 2002 eindelijk verhuizen. „Het gekke is dat ik vooral die eerste tijd nog net zo bang leefde als in Groningen. Dat gedrag sluipt er als het ware in. Eerst drie keer de straat afkijken voor je naar buiten gaat, terwijl dat hier echt niet nodig is.”

„En nog steeds zit het me heel erg hoog. Eigenlijk heb ik me laten wegjagen. Misschien was het anders geweest als ik geen kind had gehad, dat maakt je extra bang. Ik moet voor zijn veiligheid zorgen. Maar uiteindelijk ben ik er heel erg boos om, daarom wil ik mijn verhaal ook in de krant vertellen. Waarom kan hier niet aan worden gedaan? Waarom kunnen mensen met illegale activiteiten zomaar het woongenot van onschuldige burgers verpesten? En waarom wordt er vervolgens, behalve door de politie, door niemand enige actie ondernomen?”

„Die verhuizing heeft me ook veel geld gekost. Ik ben inmiddels een bijstandsmoeder, en ik zeg het heel eerlijk: ik heb het spaargeld van mijn zoontje moeten aanspreken. Dat vind ik echt meer dan vreselijk, maar we moesten daar weg. Dat heb ik achteraf bevestigd gekregen, want één van mijn buurvrouwen is zwaar mishandeld. Mijn vrienden zeiden: Vera, als je was gebleven hadden ze jou gepakt. De dader is daarop trouwens wèl uit zijn huis gezet. Het is het oude liedje: er moet blijkbaar eerst iets heel ergs gebeuren voor men in beweging komt….”


--------------------------------------------------------------------------------

WIJZIGEN BESTEMMINGSPLAN
Gepost op: vrijdag 8 oktober '04 - 23:08


' Volgens insiders is wethouder Klijnsma bezig het bestemmingsplan van het voormalig politie bureau aan het Vennepark te wijzigen. ' ( Shirley Marapin )

Het zou verstandig zijn als de ouders, die oprecht bezorgd zijn over de komst van een gebruikersruimte in het voormalige politiebureau aan het van der Vennepark, zich goed laten adviseren over de juridische mogelijkheden die zij hebben gedurende de te volgen bestemmingsplanwijzigingsprocedure.
Vraag aan de gemeente ( dienst DSO ) informatie op over de ( voorgenomen ) procedure tot wijzigen van het bestemmingsplan. Zorg dat je zelf ' insider ' wordt in deze kwestie.

Aan het uiten van gevoelens en argumenten wordt dan mogelijk nog een krachtig juridisch wapen toegevoegd.

LET OP !!!
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 00:24

Zeven dagen per week tussen 10.00 en 19.00 uur mogen maximaal 30 gebruikers naar binnen.

En zo staat het letterlijk in de voorlichtingsfolder van wethouder Klijnsma.

Let ook op, het betreft hier dakloze harrdrugsverslaafden. De rest van hun vriendjes mogen dan buiten vertoeven in afwachting van hun beurt om naar binnen te mogen.

Let ook op, deze mensen moeten zelf hun harddrugs naar binnen meenemen.

U kunt zich mogelijk, als u even dieper en verder denkt, zich voorstellen dat dit midden in een drukke woonwijk bij een speelplein niet acceptabel is.

De wethouder denkt een probleem op te lossen, maar op dusdanige wijze en plek, dat ze er tegelijk een veel groter probleem mee creëert.

Wie kan tot deze wethouder doordringen ?

Pijn van de bewoners van de vennepark
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 01:08

Mevr.Klijnsma,

Altijd worden de schilderswijkers de dupe van politiek.
Als er verkiezing is hebben wij wel recht om te gaan stemmen, maar daarna worden wij monddood gemaakt.
U en uw partijgenoten zijn een stelletje domme mensen die goed zijn voor de verkiezingenresultaat, maar niet voor hun oprechte meningen.

Een ding moet u nooit vergeten en dat is: koste wat het kost wij zullen tot het bittere einde het gebruikersruimte in de schilderswijk zien te verkomen.
Wij weten ook dat u bezig bent het bestemmingsplan drastisch te herzien: “wat een held bent u” .
In een blanke wijk zou u nooit voet aan de grond kunnen krijgen om zoiets te openen.
In de schilderswijk dramt u door. Want in uw ogen zijn wij derde rangs burgers.
Het gebruikersruimte aan de van der vennepark moet en zal komen, want dat is uw stokpaardje.
Wij vinden u gewoon een Streber.
Wij hebben de macht en middelen niet om de hoge pieten om te kopen of onder druk te zetten.
U weet wel wat wij bedoelen?
Wat ik u wil meegeven is: EERLIJKHEID DUURT HET LANGST

Bestemmingsplan Politieburo Vennepark
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 01:16

Welk tekstdeel van het bestemmingplan betreft die wijziging ??

Jetta Klijnsma
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 12:42

We zijn je echt zat!!!!!
Sodemieter op met je idiote plannen. Waar haal jij het recht vandaan om mijn buurt zo onveilig te maken. Jij dwingt ons om het heft in eigen handen te nemen.
Want dat is wat wij gaan doen.

Lees het verhaal van S. Stil duidelijke taal lijkt mij. Vera is gaan verhuizen maar verwacht dat niet van de bewoners van v/d Vennepark.

Wij zullen zeker er voor zorgen dat onze kinderen niks overkomt. Wij zullen ze beschermen tot we er bij neer zullen valllen.
Jetta Klijnsma jij vergeet dat wij op de hoogte zijn van onze rechten en plichten.

Van de Vennepark is van ons en zal van ons blijven.

Toe maar
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 13:01

Wat een verhaal zeg S. Stil.
Met deze ellende willen ze nou ons en onze kinderen gaan opzadelen.

Is de politiek zo koppig en zo DOM, wetend dat het overlast gaat geven en gevaren met zich mee gaat brengen, onze kinderen in het vuur willen gooien.
We hebben te maken met levende wezens hier, met kinderen, van vlees en bloed.

Als moeder van 3 kinderen moet er van mij niet verwacht worden dat ik dit zo maar over me heen laat lopen.
Als de politiek toch doorzet, met dit belachelijke plan, dan moet ik mijn kinderen zelf de bescherming bieden.

Een junk voor mijn deur of in de buurt van mijn kinderen betekent: Geen politie bellen maar zelf handelen. En god zij dank ben ik niet bang uitgevallen. Ja als je de politie belt, die zal er na 45 minuten wel aan komen zetten. Dus kom maar op met de Junks.

Ik ben het zat om met argumenten te komen. En constant maar te moeten uitleggen wat mijn angsten, mijn gevoelens, emoties e.d zijn.

Ik ben een moeder, en een moeder die gaat door vuur voor d'r kinderen.

Vuurspugen
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 13:56

Laila, Guney en Venneman

Gaan jullie maar lekker schelden en dreigen op www. denhaag.org. Ik heb daar een stuk geplaatst onder de titel, "Jetta heeft ballen" Er zijn veel reacties van jullie soorten niveau op dat artikel daar binnen gekomen. Ik vind dat jullie op deze site misbruik maken van de goedheid van de webmaster, terwijl jullie zelf wel weten dat dit soort geschrijf van jullie hier niet thuis hoort. Als ik web-agent was, ik had jullie allang af gekieperd. Gelukkig voor jullie vindt Willem geduld een schone zaak. Op de site www.denhaag.org mag je van alles roepen zonder afgekeild te worden, Ga maar eens daar heen, ik ben er ook. Op deze site vind niemand jullie de moeite waard om op te reageren, behalve ik dan.

Leen de Slijmbal
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 14:12

Leen, niemand bedreigd niemand. Dit zijn gevoelens die de politiek creërt bij moeders als moeder.

Maar wat begrijp jij er van.
Wat jij er van denkt intereseert mij weinig. Ik wil aan jou geen woorden vuil maken.

Ga jij maar lekker door met SLIJMEN.

Wij maken geen misbruik van deze site, maar de politiek maakt misbruik van onze gevoelens als mens en bewoner.

Ga jij maar lekker aan de ballen zitten van Jetta Klinsma, dan heb je wat te doen.

O ja met jou wil ik zeker niet in discussie , je bent te laag voor mijn niveau!!! Dus schrijf mij niet meer aan.

Wie ben jij Leen??
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 14:33

Leen, ik weet niet wie je bent maar nu hoef ik helemaal niet meer te weten wie je bent, want erkomt echtttttt geen zinnig woord uit jouw mond.
Je doet of je slim bent maar ik kan uit je woorden halen dat je dom bent. Als je kan lezen lees het verhaal van S. Stil misschien als je hersens hebt ga je ons begrijpen.

Man hou lekker op met je onzinnige uitingen.

A. Guney heeft het mooi gezegd: Speel met de BALLEN!!!!

Leen Callender (gattenlikker)
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 14:56

Als je echte ballen tussen je benen hebt, waarom kom je dan niet met het voorstel een gebruikersruimte bij jouw te openen als je tenminste een huis hebt.

Mocht je dat niet heben vraag aan Jetta om je daarmee te helpen en gelijk zo'n gebruikersruimte naast jouw huis te bouwen.
Ben je soms tussen jetta's benen geweest, dat je weet dat ze ballen heeft?

Hallo Leen Ca(llender)
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 15:32

Ben je nou zo dom of ben ik slim.
Zie je niet dat de blanken ons tegenover elkaar uitspelen! Heb je zoms aandeel in de leverancier van drugs?
Jij en andere zwarte broeders daar in de raad zullen nooit en nimmer een functie van betekenis krijgen.

Jullie zullen altijd hielenlikkers blijven van de blanken. Jullie worden gekozen om het volk te dienen maar niet om naar de kloten te helpen.
Als je echte mannelijke ballen tussen je benen hebt, kom dan langs om van gedachten te wisselen.

Nog even dit Leen.
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 15:47

Jij bent een "niks" dus een webagent kan je helemaal niet worden.
Jammer he, het enige wat je kan doen is domheid uitkraaien.
Eigenlijk is het zonde van onze tijd en zonde van onze vingers dat wij aandacht aan jou stomme uitingen besteden. Je bent het niet waard.

Goed idee
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 15:49

Goed idee om op deze plek een gedeelte te creeeren waar mensen ongeremd hun hart kunnen luchten, Willem! Het haalt het gemiddelde echt op!

Pleidooi voor 'nettiquette'
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 19:08

Teveel vuilspuiterij op politieke sites

Op websites van Rotterdamse raadsfracties worden geregeld 'grensoverschrijdende uitlatingen' gedaan over minderheidsgroeperingen. Het college zou daarom een 'nettiquette' met spelregels moeten opstellen. Dat vindt de Stedelijke Adviescommissie Multiculturele Stad Rotterdam (SAMS) en de Rotterdamse Anti Discriminatie Aktie Raad RADAR.

Rotterdam - Volgens de instellingen is actie vooral nodig, omdat het niet om geïsoleerde gevallen gaat. Uit eigen onderzoek van RADAR en SAMS blijkt dat met regelmaat uitlatingen worden gedaan die kwetsend of discriminerend zijn voor sommige Rotterdammers.

RADAR en SAMS vinden dat de overheid en overheidsinstanties een handhavende taak hebben om 'normoverschrijding te voorkomen en dergelijk gedrag te veroordelen'. In hun rapport 'Tussen Rotterdammers', dat vandaag aan burgemeester Opstelten wordt aangeboden, wijzen zij erop dat overheden en bestuurders ook een voorbeeldfunctie hebben.

,,Het is belangrijk dat zij publiekelijk en onverbiddelijk hun afkeer laten blijken van discriminatoire uitlatingen en gedragingen en hier krachtig tegen optreden.'' Als dit niet gebeurt, wordt discriminatie in de publieke opinie al snel vergoeilijkt of gebagataliseerd en krijgt het vrij spel, aldus SAMS en RADAR.

Daarom is actie noodzakelijk, vindt secretaris Balai van het gemeentelijk adviesorgaan SAMS. ,,Want je bent niet zomaar een club, maar een politieke partij. Dus zul je toch moeten letten op de manier waarop je je uitdrukt.'' Balai begrijpt dat het niet altijd te voorkomen is dat mensen bepaalde uitlatingen op een site zetten. ,,Maar de moderator zou die moeten weigeren of weghalen.''

Volgens Balai gaat het om meer dan alleen uitingen op internet. Ook in het publieke debat worden soms opmerkingen gemaakt die 'op het randje zitten'. De secretaris vindt dat politici en bestuurders goed moeten nadenken over de impact die hun uitspraken hebben op de samenleving. ,,Omdat mensen in de stad zeggen: 'de wethouder zegt het ook, dus waarom ik niet'.'' SAMS zou het goed vinden als Opstelten het initiatief zou nemen om hier een raadsdebat over te houden.

Sinds Pim Fortuyn denkt iedereen alles te mogen zeggen, heeft Balai geconstateerd. Dit heeft volgens hem de verhoudingen in de stad onder druk gezet. Nu al zie je dat sommige slachtoffers van discriminatie zich terugtrekken in de eigen groep. Anderen kiezen weer voor de aanval en bepaalde vormen van verzet. Dit werkt een tweedeling van de Rotterdamse samenleving in de hand. ,,Dat gaat op den duur leiden tot grote maatschappelijke problemen,'' waarschuwt Balai.

@Lud Power
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 21:23

Eigenlijk is het ons beleid om discriminerende teksten van de website te halen.
Jij schrijft: "Zie je niet dat de blanken ons tegenover elkaar uitspelen!"
Dit soort lulkoek wordt in het vervolg geschrapt. Doe normaal, joh!

MOE
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 21:24

"ervaring uit de andere steden leert dat een gebruikersruimte goede bijdrage levert"

Dit is de zoveelste hehaalde uitlating van mevr Klijnsma waar mijn haren werkelijk ieder keer overeind springen.

Hoe vaak hebben we nou niet aangekaart dat niet overal goedgaat zoals zij het wilt geloven. Zie Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Leeuwarden, Breda,...etc. De situaties daar zijn ook hartgrijpend.

Zelfs de BURGEMEESTER heeft dit toegegeven, alleen mevr Klijnsma verdomd het om haar oogkleppen opzij te leggen en vast te houden aan "APELDOORN".

Weer een bewijs dat ze 'ons' niet hoort!!!!!!

Waarom vraag ik me af?
Heeft ze wat te verbergen? Heeft ze een laag fantasie-toetredingsdrempel??

Waarom, waarom, waarom ?

Goed voorbeeld doet goed volgen
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 21:41

>>>politici en bestuurders goed moeten nadenken over de impact die hun uitspraken hebben op de samenleving.>>>>

Hun uitspraken dienen dan ook niet te dienen om bewust irritaties uit te lokken dan wel om te provoceren. Bestuurders en ook partijleden dus dienen hun voorbeeldfunctie op de meest verstandige en wijze manier te gebruiken.

Helaas is indertijd in Den Haag onze SAM opgeheven. Deze kan dus helaas een dergelijk advieszoals het Rotterdamse niet meer geven.

Maar ik ik geef Stephan uiteraard volledig gelijk met het feit dat de "vuilspuiterij" geen zaak op zich is. Het is oorzaak-gevolg bij mensen die zijn gefrustreerd. Partijleden die hun raadsleden en wethouders zien aangevallen raken hier overigens ook door gefrustreerd. Met alle nare gevolgen van dien.

Ter overdenking
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 22:11

Rotterdam wil TBS voor junks
datum: 15:35

Wethouder Van den Anker (veiligheid) van Rotterdam wil onbehandelbare junks langdurig opsluiten ’zoals in de tbs-regeling’. Het betreft enkele tientallen verslaafden in de stad, van wie psychiaters vinden dat het geen zin heeft aan hen nog energie te besteden. Ze zijn psychotisch en vormen een gevaar voor zichzelf en hun omgeving.

Van den Anker denkt aan een ’long-stayafdeling’ in een gesloten psychiatrische instelling waar alleen zorg wordt gegeven ’op een respectvolle manier’, en patiënten niet meer worden behandeld. „Behandeling kost handenvol geld en het effect is nul“, zegt de wethouder. „Aan deze mensen is al zo veel energie besteed, soms wel twintig jaar lang. Het zijn bekenden van de psychiatrie, de sociale dienst, de politie, de hulpverlening, noem maar op. Het idee is wel heftig, maar we moeten daar langzaam misschien toch naar toe.“

Van den Anker bekijkt of de WOBZ (Wet Onvrijwillige Opnemingen in Psychiatrische Ziekenhuizen) gebruikt kan worden. Voor de financiering zou de AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten) een oplossing moeten bieden. Zij is al op zoek naar een plek om de verslaafde probleemgevallen onder te brengen.

De wethouder vindt het hoog tijd dat de discussie over opsluiting van de probleemgevallen wordt gevoerd. „Iedereen zegt het, maar in de politiek hoor je het niet. Wat mij betreft is deze aanpak zo logisch als wat. We vinden het eng, maar we moeten het er maar eens over hebben.“ Van den Anker gaat er wel vanuit dat experts bepalen of iemand onbehandelbaar is geworden, ’niet de politiek of justitie’. Van den Anker: „Het is ook een ethische discussie. Er zijn er die op mensenrechten wijzen, waar keihard voor is geknokt. Dat is zo. En zeker, het gaat om individuen. Maar ook die relatieve zelfstandigheid staat steeds meer ter discussie.“

De komende tijd laat Van den Anker nagaan wat betrokken partijen, zoals rechters, officieren van justitie, psychiaters en ambtenaren van het idee vinden. Maar ook de politiek moet van haar bekijken of het haalbaar is.

Zelf wil zij het liefst zo snel mogelijk een dergelijke voorziening. Zij denkt dan aan opsluiting waarbij om de zoveel tijd bekeken wordt of die moet worden verlengd.


door Dirk @ 02 Oct 2004 05:15 pm
DOEN!
http://www.forensischepsy...;ucat=1&

Moeite?
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 22:47

Ik begrijp dat er mensen zijn die moeite hebben met onze gevoelens, en de manier van ons schrijven op deze site.

Ze hebben moeite met ons schrijven, maar mogen wij ook moeite hebben, want niet bij hun maar bij ons in de achtertuin wordt er een gebruikersruimte neergegooid.

Wij hebben niet gekozen voor deze optie maar worden gedwongen om te accepteren wat de politiek heeft besloten.

En daarom maken wij via deze weg nog tiggggg keer onze gevoelens , emoties en onze argumenten duidelijk.
Ook al zijn we dit echt zat. Wij willen dat wij gehoord worden.
En als wij dit doen dan willen sommige mensen ons monddood maken.

Is dit eerlijk en is dit democratie.

Wedhouder Klijnsma
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 23:39



In de posthoorn van afgelopen week zegt ze ( i.v.m haar bezoek aan het Vennepark),

“We kennen elkaar bij de voornaam..”
Wie kent U van voornaam mevrouw Klijnsma ? Wat suggereert ze hiermee? Noem eens de namen? Shirley en dan verder?

“Het gaat om volksgezondheid. Maar het gat er ook om dat kinderen daar rustig kunnen blijven spelen. Niet elke drugsgebruiker komt er in.” Welke gezondheid mevrouw Klijnsma?
Kinderen tussen Harddrugs gebruikers? Zijn er dan ergere drugsgebruikers dan de dakloze gebruikers, mevrouw Klijnsma?

Neem mij echt niet kwalijk mevrouw Klijnsma, U bent door en door, doorgedraaid.

Wat haat ik leugenaars, waar ben je mee bezig Mevrouw Klijnsma

Geachte lezers,
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 23:44

Sedert de aankondiging van de komst van een gebruikersruimte hebben mijn man en ik slapeloze nachten en ook de bewoners.Aangezien wij op leeftijd zijn trekken wij de komst van dit domme plan erg aan.Toen wij het verhaal van Leen Callender lazen waren wij erg laaiend dat wij alle blanke over een kam sche.ren.
Maar het is niet zo bedoeld.Wij hebben ook blanke
vrienden die ons ondersteunen in de situatie waarin wij ons bevinden.Ze keuren het afschuwlijk
plan van mevrouw Klijnsma.Een gezond wel denkend mens doet dat niet.Willem hierbij onze wel gemende excuses.

Wedhouder Klijnsma LIEGT weer
Gepost op: zaterdag 9 oktober '04 - 23:53

Dat was de opzet, ging effe mis. zie 2 stapies boven in posthoorn

Letters op papier en wie ziet ze ??
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 00:23

>>>>>Jij schrijft: "Zie je niet dat de blanken ons tegenover elkaar uitspelen!" >>>

Die blanke zijn toch autochtoon. Onderstaand citaat laat lezen waarom zij zo gefrustreerd reageren.

>>Den Haag kent ruim 17.000 autochtone analfabeten, zo blijkt uit de onderzoeksrapportage "Alfabetisering, onderwijs en arbeidsmarkt in de regio Haaglanden". <<

De Vennelocatie staat vast ?
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 01:01

In de posthoorn van afgelopen week kunnen we de volgende woorden van wethouder Klijnsma lezen : " De locatie staat vast. "

Volgens de wethouder zoiets alsof het een geschreven wet is, zo vast staat het.

Bewoners, die allen de Posthoorn ontvangen, zijn
nog niet goed en wel van de emotie van de komst van de wethouder op het Vennepark bijgekomen.

Gesprek van de dag dus bij betrokkenen.
Een oudere mevrouw kwam bij me langs en vroeg : " Moet soms God op het Vennepark komen om ons te helpen ? "
Ik : " Dat zou heel mooi zijn ! "

Ach lezer, pas als u het beleeft begrijpt u wat er door deze mensen gaat. In hun belevingswereld is deze wethouder harstikke gek. Zo spreken ze het uit, en erger nog. Maar dat is onbeleefd om hier zo op te schrijven.
Bijkomstigheid is wel dat een ieder hier nu weet dat het een pvda-plan is, althans een pvda wethouder.

Knap
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 13:31

Ik vind het toch knap dat de schilderswijkers 'allochtonen' hun mening durven te uiten.
Al worden er taalfouten gemaakt, van je fouten leer je.
Dat noemt men pas intergratie.

politici.
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 16:06

Ik heb na 38 jaar pas ingezien dat wij als kiezers de speelbal van politiek zijn.In de tijd van j.den uil gebeurde zulke dingen niet. toen was er sprake van eerlijke politiek in nederland. wij als proletarieers zijn altijd de dupe van de politiek.wij als schiderwijkers worden niet voor vol aangezien men denkt dat we dom en lui zijn. Maar dat is helaas niet er wordt in de schilderwijk wel degelijk hard gewerkt. Dat wij straks misschien opgezadeld worden met een gebruikers ruimte hebben we te danken aan de kortzichtigheid van lokale overheid en burgemeester en wethouders.Wij zijn gewoon de zwakkeren van de samenlevig dus, we zijn altijd de pineut. Wees niet bang straks komt er verkiezingen dan zullen wij massal op de P.vdA stemmen maar dan wel naar de Filistynen. stelletje onbenullen dat jullie zijn.

Lud & Loes Power
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 16:33

Ja, stemmen. Dat gaan we straks weer met z'n allen doen.
Maar dit keer zullen we het echt anders doen.

Jaren lang hebben wij Schilderswijkers masaal gestemd op de PvDA.
De partij die wij vertrouwden, heeft onze vertrouwen totaal geschonden.

Ze hebben geen rekening gehouden met ons, ze hebben over ons heen gelopen, ons als stuk vuil behandeld. Wat verwachten ze dan van ons? FATSOENLIJKHEID???

Ja Loes, het is ook zeker knap dat we ons niet laten kisten, en dat we durven te zeggen wat we op onze lever hebben.

Dat de politiek DOOF en BLIND is, dat maakt het probleem alleen maar ERGER en GROTER.

Raadslid Labuche nog gezien ??
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 19:45


Beste Willem heeft u hier raadslid Labuche weggepoetst ?

Ik bemerkte hem via www.labuche.nl

Mag hij hier nog bijdragen doen of moet hij zoals jij het stelde maar uitwijden en volgens naast de zaak praten op zijn eigen website ?

Hoe komen wij dan nog in dialoog -met een raadslid, zo ieder op zijn eigen stekkie met een sjekkie ?

Hij had toch zijn inhoudelijke punten of zie ik dit verkeerd ?

Ik bemerk dat de onderwerpen nogal vrij onschuldig en ongevaarlijk worden. Is dit om PVDA-fractieleden naar hier te lokken ?

Leuk Jozef
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 19:58

Hoe jij onder een mal pseudoniem naar jezelf loopt te zoeken.
Is er tenminste iemand die je mist.
Wanneer houdt deze onzin nu eens op?

Wreed!!!!!!
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 20:10

Schilderswijk mij al bekend sinds de jaren '70 heeft landelijk bekendheid, ongunstige bekendheid. Veel is er te melden over de voormalige bewoners.
In de jaren '70 woonden er voornamelijk autochtone bewoners in deze wijk, die met zekere regelmaat zorgden dat er televisieploegen de wijk bezochten.

Na de komst van allochtonen van diverse nationaliteiten werd de wijk geleidelijk aan door de
oorspronkelijke bewoners verlaten.
Het wonen in de schilderswijk werd door de noodkopers die volkomen rotte huizen moesten kopen ook niet als prettig ervaren. Ook in die jaren, de jaren '80 werd de Schilderswijk nogal eens ongunstig belicht. De media konden er geen genoeg van krijgen. De gemeente Den Haag besloot over te gaan tot sanering van de wijk.

Er werden allerlei beleidsplannen gemaakt om de wijk te verheffen.
Werkende naast uitkeringstrekkers en autochtonen naast allochtonen.
De gemeente Den Haag heeft veel werk verzet om de wijk het aanzien te geven van een prettige woonwijk.
Het project de Bockstraat en omgeving was 1 van de projecten. Men wilde dit zo graag laten slagen dat men zelfs is overgegaan tot werving in andere wijken.
De gemeente is hier redelijk in geslaagd en heeft er voor gezorgd dat er een maatschappij gemeleerd bewoners bestand kwam.
Deze inspanningen worden nu volkomen te niet gedaan door het opzetten van een harddrugsgebruikerspand in een zeer kinderrijke buurt die zich langzaam ontwikkeld tot een goede gemeenschap.
De plek die gekozen is voor de inrichting van een gebruikerspand strookt niet met het bestemmingsplan van dat gedeelte van de Schilderswijk.

De kopers van panden en de huurders die hier nu wonen hadden zich niet hier gevestigd in deze wijk, als uit de bestemmingsplannen was gebleken dat de gemeente een drugspand wilde gaan runnen.
De verwording van de Bijlmermeer voor ogen houdend kan slechts worden vastgesteld dat het toelaten of nu zelfs aantrekken van drugsgebruikers altijd leidt tot ongeregeldheden, diefstal, autokraken en andere vormen van criminaliteit.
Er zijn best andere locaties die niet het verleden van de Schilderswijk hebben en die minder kinderrijk zijn te bedenken.
De pijn van de Schilderswijk moet maar eens overgaan.
Deze feitelijke ondoordachte plannen die volledig aan de historie van de Schilderswijk voorbij gaan, dienen te worden gestopt in de uitvoering.
Luister naar de bewoners gemeente!!!!!!!!!!!!!!!
In naam van een schilderswijker die ons tot voor zijn dood heeft bijgestaan met zijn raad en daad.

Luister
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 21:29

Politiek, Burgervader Deetman, Wethouder Klijnsma, commisieleden bewoners van v/d Vennepark roepen jullie op om te luisteren.

LUISTER NAAR ONS!!!!!

Een gebruikersruimte in een kindervriendelijke buurt heeft GEEN kans van slagen.

Waarom de put gaan dempen als het kalf al verdronken is. Dit is wat jullie gaan doen straks.

Want als er maar iets gebeurt met een van onze kinderen dan breekt de hel los. Want onze kinderen zijn onze waardevolste bezittingen. En die gooien jullie voor de leeuwen.

Als logisch denkende mensen moeten jullie toch weten dat het niet hoort, een gebruikersruimte, tegen over een speeltuin waar kinderen spelen.

Wat is er met jullie verstand? Zijn jullie deze kwijt?
Zoek dan snel naar jullie verstand, want het gaat straks fout in v/d Vennepark.

Arrogantie van het Stadsbestuur in Den Haag
Gepost op: zondag 10 oktober '04 - 22:32

Op het bezwaarschrift wordt heel kort en krachtig gereageerd met " niet ontvankelijk. "
En op dit antwoord hebben zo'n 337 personen die dit bezwaar aantekende ruim 10 weken moeten wachten. Personen uit meer dan 10 omliggende straten.

Op geen enkel bezwaar wordt ingegaan, ze durven niet, want elk bezwaar is gegrond.

Alles wordt compleet genegeerd, in de wetenschap dat de Venneparkers zich zullen berusten.

Ze vergissen zich dan ook gigantisch in de Venneparkers.
Horen, zien en zwijgen is ons vreemd.

Hun macht is bijzonder groot, maar onze kracht die bestaat uit eerlijkheid zal uiteindelijk vreedzaam zegevieren. Dan zal de hele pvda-fractie inclusief wethouder Klijnsma een diepe buiging maken voor de Venneparkers, let maar op.

IN BEROEP GAAN ...........
Gepost op: maandag 11 oktober '04 - 08:27

Van welke datum is het besluit tot niet-ontvankelijk verklaring. Wordt er beroep aangetekend tegen dit besluit bij de rechtbank door de 337 personen, de belanghebbenden ?

MARIEKE BOLLE STEMDE VOOR
Gepost op: maandag 11 oktober '04 - 08:33


EN WEL HIEROM :

http://www.denhaag.pvda.n...chief/6/2004

Zo eenzaam zonder je zelf
Gepost op: maandag 11 oktober '04 - 13:06

Beste Willem.

Het is zo eenzaam zonder je zelf.

U verwijst wel wederom naar mij maar ga nu eens in op de inhoud die Jan Palledijn aansnijdt : namelijk dat de huidige onderwerpen op de PVDA-website vrij onschuldig zijn... niet meer inspelende op de stadse acutaliteit... Zwarte Madonna - Woningbeheer - Welzijn Centrum straks failliet - het versmoorde Integratiedebat - welzijnsplan inhoudelijk i.p.v. over ... etc. , ect...

Wees ook blij dat ik straks hopenlijk eenzelfde kwaliteit website heb zoals de PVDA - dan zullen wij daar wel de prangende onderwerpen voor de stad aansnijden die hier nu gemeden worden.

Daar zal wel diegene die het altijd maar heeft over de boodschappers en de wijze waarop zij hun boodschap brengen en de ontfatsoenlijken linea recta verwijdert worden .

Shirley
Gepost op: maandag 11 oktober '04 - 14:26

Ze kunnen wel macht hebben, maar da's ook alles.
Ze hebben geen verstand, geen gevoel, geen geweten niks.

Ook dat ze niet op onze bezwaren willen ingaan houdt ons niet tegen.

Wij zullen onze rechten halen waar het ook is.
Zij vergissen zich inderdaad enorm in de v/d Venneparkers.

Dachten jullie echt dat wij samen met jullie onze kinderen voor de leeuwen gingen gooien??

DENK EENS VERDER!!!

ARROGANT GEMEENTEBESTUUR
Gepost op: maandag 11 oktober '04 - 22:32


Beste Shirley,

Gewoon hier openbaar : neem contact met mij op.

De noodkreet hier , is een verloren noodkreet.

Er moeten procedures gevolgd worden - op de juiste wijze en het gemeentebestuur in Den Haag frustreerd die.

Zelfs naar raadsleden toe is het college niet correct: zie maar : waar zijn de facturen van Woningbeheer die ik 18 dagen geleden al vroeg ?
Ook in moet wellicht als raadslid naar de rechter.

ik weet met enkele medewerkers die zich al vrijwillig hebben aangemeld hoe je dit moet aanpakken - ook met succes.

Neem contact met mij op - het vervolg wordt buiten de raad gespeeld.

De mensen van de Zwarte Madonna doen dit niet, ik vind het meewaardig vooral omdat het niet om mijn persoon gaat , maar om georganiseerde burgers los van partijen.

Guney
Gepost op: dinsdag 12 oktober '04 - 00:05

Persoonlijke beledigingen worden verwijderd. ww

Venneman
Gepost op: dinsdag 12 oktober '04 - 16:10

Wethouder Klijnsma kan doen of ze God is, maar de WET zal leren wie hier in dit land voor het zeggen heeft. De wethouder of de burger.

Ja nu hoeft ze niet om te kijken, maar straks zullen wij het tegendeel zien zo als Shirley al zei. We zullen zegevieren.

Want we zijn niet verloren, we gaan door en halen ons recht.

Venneman
Gepost op: dinsdag 12 oktober '04 - 17:05

Wie is er beledigd??

Ja, de waarheid is hard, en niemand wil graag de waarheid horen.

Wij zijn eerlijke mensen en zeggen waar het op staat. Jammer dat mensen zich dan beledigd voelen.

Politiek zegt het niet hard op maar ze beschouwen anders wel ons als domme mensen.
Maar wij weten wel beter.

Beste Jozef, Dominique e.a.
Gepost op: dinsdag 12 oktober '04 - 19:30

Van harte bedankt voor jullie steun, namens alle bewoners.
De volgende week gaan er beroepschriften naar de rechter.
In dit stadium achten wij het niet verstandig om verder uit te weiden over de details van de aard en de inhoud van de beroepschriften.

Vrienden en belangstellenden, weet u zich ervan verzekerd dat onze zaak, die ook u aan het hart gaat, in handen is van de besten, en dus kijken wij vol vertrouwen uit naar de uitspraak van de rechter.

A. Guney
Gepost op: dinsdag 12 oktober '04 - 22:23

" Politiek zegt het niet hardop, maar ze beschouwen ons als domme mensen. "

Dat heb je heel goed aangevoeld, Guney.
De politiek wekt dit gevoel op bij de bewoners, door hun DWAZE plan en schandalige wijze van optreden in deze kwestie.

Bij de eindstreep zullen we merken, wie de domme mensen zijn, wij of toch zij !
Guney, ik kan je nu al garanderen dat ze terzijnertijd met respect over ons zullen praten, want de toekomst zal uitwijzen dat deze wethouder een harde les zal leren van de Venneparkers.
Ze zeggen ook wel eens :
wie het laatst lacht, lacht het best.

Willem
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 12:18

Willem het is weer erg stil vind je niet?

Wat heb je gedaan? Iedereen met vakantie gestuurd zodat ze beter met heldere verstand na kunnen denken waar ze mee bezig zijn i. v. m. v/d Vennepark?

Willem
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 20:57

Willem ben je ook met vakantie??

Nee hoor
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 21:17

Maar ik heb over dit onderwerp momenteel niets mee te delen.

Rode maffia
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 21:28

Ik zat vandaag met 2 oude wijze bejaarde heren te praten over het vennepark wat zich daar afspeelt. Zij vroegen zich af of we soms te maken hebben met de RODE MAFFIA PARTIJ ?

Vroeg ze wat het betekende en kreeg als antwoord om het zelf uit te zoeken.

Wie zou mij daarmee kunnen helpen ?

Bent ze nog het antwoord schuldig.

Loes
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 21:39

Wethouder Klijnsma kan je ermee helpen.
Geloof me zij weet er alles van.

Antwoorden heeft zij op onze vragen, maar ze durft ons niet meer onder ogen te komen.

Wat een Wethouder toch, ons opzadelen met junks en niet eens antwoorden geven op onze vragen.

Laf hoor.

Willem
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 21:40

Wat ben ik blij dat jij er nog wel bent.

Juppie je bent terug!!!

A.Guney
Gepost op: woensdag 13 oktober '04 - 22:33

Wij zijn heel erg blij met je.
Zo laf zijn ze wel dat ze onze vragen niet kunnen beantwoorden,of is dat soms moeilijk voor ze ?

En wat hun verstand betreft vroeg of laat gaan ze ons toch nodig hebben om te helpen meezoeken.

Beste Shirley en van de Venners
Gepost op: donderdag 14 oktober '04 - 01:16


Ik heb geleerd van een oosterse leermeester Sri Gurudev Swami Satchidanda: als je iemand hulp aanbied en/of hun tracht te overtuigen dat iets raadzaam is en het komt niet over en/of er wordt niet naar gehandeld, leg het dan nog eens uit en/ of biedt dit nog een tweede maal aan.

Want het zou kunnen zijn dat ze u niet goed begrepen hebben, of dat je het niet goed genoeg duidelijk gemaakt en uitgelegd hebt.

Daarna moet je ophouden met trachten te overtuigen. Want wie ben jij om datgene waarvan zij dienen te leren, al zijn het misstappen of
vergissingen met gevolgen, om dat van hen weg te willen nemen. Wie denk jij dan wie je bent om zo iers te doen ?

De Tao leert dan de hulpaanbieder : ga eens na waarom wil je helpen ?

En aan diegene die hulp afwijst: wat is mijn angst in dezer , waarom kan ik niet ontvangen?

Het aanbod was zuiver en wij kunnen u enkel nog maar succes toe wensen.

Wij weten wat jullie laten liggen aan deskundig en jarenlange ervaring met dergelijke procedures , welke jullie in alle oprechtheid, vrijheid, vrijblijvendheid en voor de prijs van hemelse dauw en waarmee de zon op gaat aangereikt hebben.

Sommige mensen laten zich ook niet helpen en hebben na verschillende ervaringen niet voldoende basisvertrouwen.

Bovendien is iemand die in de politiek zit en waarover al zulke perceptie heerst waardoor de echtheid van de persoon niet meer gezien wordt zowieso ernstig verdacht. Zo isoleert ratio de passie en gebeurt er niets of niet datgene wat mogleijk is.

Ook daar zitten lessen voor ieder van ons.

Ik heb mijn plicht gedaan, ik had mijn twee "voorstellingen" in dezer - ik ga verder op pad samen met diegene die mijn lief zijn en die wel vertrouwen hebben en kunnen geven.

Succes bij de rechter, in de hoop dat u met zijn allen verder kijkt, gekeken en geschreven hebt dan die ene voor de hand liggende rechtzaak.

Diegene die de Tao beoefenen los van hun ervaring op het gebied waarop er gehandeld wordt maakt voorspelling in dezer gemakkelijk.

Dum Vivimus Vivamus

DE HULP VANUIT DE GEMEENTERAAD
Gepost op: donderdag 14 oktober '04 - 10:44


Als er inmiddels gekozen is voor een advocaat, die op juridische wijze ( d.m.v. het indienen van een beroepschrift of andere acties ), moet de advocaat er op kunnen rekenen, dat er geen acties doorheen lopen die zijn juridische acties kunnen schaden.

Hulp vanuit de gemeenteraad hoeft echter op geen enkele wijze de juridische acties van de advocaat te doorkruisen of te schaden. Het kan iets toevoegen. Een gesprek daarover met één of meer raadsleden die hulp aanbieden zou dan vruchtbaar kunnen zijn. Het op voorhand afwijzen van zo'n gesprek kan een fout zijn, die later wordt betreurd.

Een heroverweging waard ?

A.Guney
Gepost op: donderdag 14 oktober '04 - 20:19

Velen vragen naar de punten.
Maar we hebben toch geen argomenten guney?(-:

Mevrouw Klijnsma ook niet (die zijn lek geslagen).

Dus, wat nu? Moeten we ze weer allemaal opsommen voor de doven en blinden?

En Jozef, je weet precies hoe de vork in de steel zit. We zijn blij met elk actie die je wilt uitvoeren.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Gepost op: vrijdag 15 oktober '04 - 08:15

Op de website van de gemeente:

"De raad spreekt donderdag 14 oktober a.s. onder meer over het initiatiefvoorstel van GroenLinks om een andere manier van hulp te bieden aan drugsverslaafden. De indieners vinden dat verslaving niet zozeer als een gedragsprobleem moet worden gezien, maar meer als een ziekte. Zij stellen dan ook diverse nieuwe vormen van hulp voor. Zo vinden zij dat er opvanghuizen voor verslaafden moeten komen waar medische en psychische behandeling mogelijk zijn. "

Een dergelijk voorstel hebben we x keren gedaan tijdens het hele proces van de gebruikersruimtes.
Helaas wilde toen niemand luisteren, maar dat doet er niet toe ik ben blij, dat het weer naar voren komt.
Mits op de juiste plaatsen opgezet en onder de juiste condities en voorwaarden kan dit een uitstekende oplossing zijn voor de burgerij en nog veel meer voor de betrokkenen zelf.
Ik heb het al vele malen eerder betoogd, je ziet jongens die je een tijdje hier niet in het centrum heb gezien ineens weer terug. Verkeren in goede conditie, kijken normaal uit de ogen en zijn aanspreekbaar. Als je dan een praatje met ze maakt, dan blijken ze een tijd in de bak te hebben gezeten. Echter binnen paar maanden zitten ze weer in het oude patroon en lopen weer totaal verloederd rond. Doodzielig!!
Maar laat ik de politiek nou een goede raad geven.
Laat een plan opstellen door Ron van Drugspunt -heb ik een hoge pet van op- en er lopen bij Parnassia ook een paar mensen rond, die verstand van zaken hebben.
Spreek je hier in principe voor uit - schort hangende dit proces de vestiging van de gebruikersruimtes op- en laat die mensen een plan opstellen waarbij van begin af aan burgers bij worden betrokken.
En spreek tzt als die plannen klaar zijn je oordeel uit.
Let wel ik ben me volledig bewust, dat dit geld gaat kosten, maar de zichtbare en onzichtbare schade die nu wordt geleden is ook zeer groot.
Trouwens er zijn misschien best mogelijkheden, dat betrokkenen een gedeelte van het geld ook gaan verdienen.
Zou een enorme stimulans zijn voor hun zelfrespect.

En nog een raad laat al die onzin van gezichtsverlies etc. achterwege. Voor dat onzin zijn we allemaal te oud geworden.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Afkicken is beter dan legaal gebruiken.
Gepost op: vrijdag 15 oktober '04 - 16:22

Hoezo verdienen als je in watten wordt gelegd door door de wethouder die zelf bereid is om een hele wijk op te offeren voor deze zinloze geld verspilling.

Guney - Shirley R. Venneman
Gepost op: vrijdag 15 oktober '04 - 17:09

Jozef, ik ben je geoudehoer nu spuugzat. Ga je elders vermaken. Willem

Willem
Gepost op: zaterdag 16 oktober '04 - 00:11

Denk aan je woorden!

Zo zo Willem - weg met die Labuche - ophangen misschien
Gepost op: zaterdag 16 oktober '04 - 02:37

Beeldig Willem - Beeldig - Echt PVDA - enkel je eigen denkbeelden huldigen en de andere de deur uitschoppen - doe zo verder zo regeer je straks alleen het land - de top wens van mensen zoals U,
maar wellicht niet van de PVDA.

MAAK VAN JE HART GEEN MOORDKUIL WILLEM
Gepost op: zaterdag 16 oktober '04 - 13:30


Ieder zij werkelijkheid.

Ik publiceerde geen leugens over de beantwoordingscultuur van de regenten van het Haags College.

Iedereen kan nagaan hoe de vragen van burgers en raadsleden beantwoord worden door collegeleden zoals Mevr Klijnsma en hoe de regentenclub tracht middels regelmatige persberichten dat het beter wordt met de beantwoording van brieven en vragen, het anders doet voorkomen dan het feitleijk is.

Wat ik meedeelde en weggepoetst is geworden door Here Willem is allemaal na te gaan in de notulen van de vergaderingen en in publicaties op het RIS-systeem van de gemeente.

Het record is van Mevr Klijsma - 8 maanden er over doen om mijn schriftelijke vragen te beantwoorden terwijl het op vier weken moet volgens het reglement van orde. Heeft dit te maken met intelligentie en intellect bij de beantwoorders, of zit daar bewuste bestuurlijke traagheid achter ?

Rood staat bij de PVDA wellicht voor de schaamte hoe er omgegaan met het omgaan met de waarhied aantoonbaar door feiten - het gaat hier niet om eigen waarheid maar om feiten Willem.

Als het niet past in het hoera sfeertje van de club poetsen wij het maar weg van de website.

Daarover maak ik van mijn hart al lang geen moordkuil meer - het is steeds meer bekend in de stad hoe het College en haa meerderheid in de Raad omgaat met burgers en raadsleden.

Wegpoetsen van de bekendmaking van feiten naar waarheid kan niet blijven duren - zelfs de Haagsche Courant vindt dat het genoeg is geweest om de burgers zaken niet te melden.

Voor Hilhorst begon het ook in de H.C. - als er geen inzicht naar handelen mag komen -zelfs niet in de eigen geledingen van wethouders - duurt het misschien langer om bewust te worden van het feit dat het zo niet verder kan - doch uiteindelijk achterhaalt de waarheid toch de verborgen feiten.

POETS JE ROT - zou ik zo zeggen -

Leve de PVDA-waarheid bij poetsvodder Willem - die steeds meer zo zijn geloofsbrieven aflevert als bewijs van bekwaamheid voor deelname aan de volgende verkiezingen.

Of ik dit geouwehoer is beste Willem , laat dit over aan onbevoordeelde niet partijdige burgers en niet aan de loopjongen van een partij -

Als u nu eens de zelfde kritiek geeft op uw zelf zoals u steeds op mij doet. En waarom beste intellectueel waarom hebt u de inhoud van mijn bericht niet weerlegd of geschreven dat u hierover eens gaat spreken met de fractie ....

Verder vind ik het geen vermaken - integendeel ik vind het mijn werk om de burger daar waar ik kan kennis te laten maken met hun gemeentebestuur - dan kunnen zij zich beraden voor 2006.

Dat jij geen hulp ben voor een beter bestuur Here Willem van de poetsdienst mag duidelijk zijn - u bent meer van het oude.

Guneyyyyyyyy
Gepost op: donderdag 21 oktober '04 - 20:49

Waar ben je?

Jozef, de koeien zijn al aan het loeien, hou je koets zou de boer zeggen. Maar blijf allert, de dagen zij ze aan het tellen. hihihi

Hup Jozef goed zo -Rotterdamse taal-
Gepost op: donderdag 21 oktober '04 - 21:35

Kijk deze taal Jozef kan ik als gewone Amsterdamse Rotterdammer uitstekend volgen.

Dus voortaan graag recht voor zijn raap en laat voortaan dat academische gezever voor mij verder achterwege, daar ben ik te dom voor.

En tegen Venneman zou ik het volgende willen zeggen, stel je het ondenkbare eens voor.

We verliezen alle beroepsprocedures en die tent gaat toch open.

Hoe lang denk jij dan dat het duurt, dat de eerste klachten wegens drugsoverlast bij de politie binnenkomen.

Er staat in de notulen van de Raad dat als de drugsoverlast toeneemt, dat die eigenlijk weer zou moeten worden gesloten als we de woorden van de burgemeester en een raadslid als Marieke Bolle tenminste nog ernstig mogen nemen.

Mochten ze dat niet doen, dan gaan we weer naar de rechter en dan misschien wel de burgerlijke.
Maar dat is allemaal van later zorg laten we eerst maar eens zien hoe de beroepsprocedures gaan lopen.

En tegen Spoorwijkse Henkie jij en ik weten, dat een goede dag en nachtopvang -die overigens vlak in de buurt van het Venneplein gerealiseerd kan worden- de hele locatie Venneplein overbodig maakt.

Hans
Gepost op: donderdag 21 oktober '04 - 21:59

Heb je de verhalen, de realiteit van de mensen van, www.goudaonvelig.nl gelezen? Die hebben er ook alles aan gedaan maar ze moesten vluchten..

Laten we niet achteraf zeggen dat we het niet wisten.

Vennepark is voor de kinderen en de bewoners, verder BASTA!!!!!!!!!

B&w Den Haag
Gepost op: donderdag 21 oktober '04 - 23:04

Terroriseert het Vennepark met pvda als voorloper.
Wat zijn de protocollen weer? Het heft in eigen handen nemen, bescherm je zelf en je kinderen tegen terroristen!

Beter idee
Gepost op: vrijdag 22 oktober '04 - 01:08

>>>Goed idee om op deze plek een gedeelte te creeeren waar mensen ongeremd hun hart kunnen luchten, Willem! Het haalt het gemiddelde echt op!
Robbert Baruch<<<<

Toch niet jaloers hoop ik meneertje Robertje?? Anders komen we bij jou weblog op bezoek. Is ook wel eens goed om je lage bezoekersscore op te krikken. Zelfs meneer Minderhout komt niet zo vaak.

Wethouder Klijnsma ?
Gepost op: vrijdag 22 oktober '04 - 15:36

In de Haagse Courant van afgelopen dinsdag konden we lezen : ".... hoewel er nog bezwaarprocedures lopen ....."
We vinden het moeilijk om te geloven dat Maarten Brakema dat zelf verzint.
Feit is dat reeds meer dan 3 weken geleden alle bezwaarschriften niet ontvankelijk zijn verklaard.
VERBAZEND, dat de wethouder in zo'n intervieuw over 24-uursopvang nog doet overkomen dat er nog bezwaarprocedures lopende zijn omtrent Vennepark.

Verder staat er dat wethouder Klijnsma onlangs nog op het Vennepark aan den lijve ondervond hoe groot het wantrouwen is.
Hoe kan deze wethouder verwachten dat er geen wantrouwen is t.o.v. haar en haar plan hier, nu we weer een gedraai van zaken in de krant moeten lezen ?

De wethouder kan de beste bedoelingen hebben, maar ze vergeet steeds dat wij niet achterlijk zijn, zij praat overal over de hoofden van de Vennebewoners heen. Dat deed ze ook bij de 4 verschillende keren dat zoveel bewoners inspraken en op de volle tribune zaten, bij kranten- en tv-intervieuws. Zoals ze keer op keer zegt : " de kinderen gaan geen verslaafden zien. "
Zij weet het zoveel beter voor ons, zij gaat niet op een volle wijze in op de bezwaren, zij bepaalt het voor ons. 99 % van de bewoners, dat ontgaat de wethouder beslist niet, is tegen haar plan, maar Mevrouw Klijnsma let niet op draagvlak.

Waarom hebben ze in dat stadhuis niet in de gaten dat list en bedrog niet de wijze is om de burger te bereiken ?
Éénmaal in dat stadhuis vergeten zij dat wij allemaal nog steeds gelijken zijn, en dat alleen gelijken zaken met elkaar kunnen doen.

Van respectfilter naar afzeikvrijeruimte vanavond in Netwerk 20:30 uur
Gepost op: vrijdag 22 oktober '04 - 15:43

Van de website:destemvan.nl

Netwerk (actualiteitenprogramma van KRO/EO/NRCV) besteedt vanavond aandacht aan weblogs. Er is onder andere aandacht voor de bedreigingen die er vaak op of naar aanleiding van logs geuit worden. Denk aan Geert Wilders - wordt nog steeds dag en nacht bewaakt - en Robbert Baruch (Zuid-Holland, PvdA). Netwerk is vanavond om 20.30 uur op tv en kort na de uitzending ook via internet te zien. Hun stelling: een weblog is het middel om ingedutte politici en journalisten wakker te schudden.
Zie ook website: www.destemvan.nl

Mooi!
Gepost op: vrijdag 22 oktober '04 - 16:40

Gaat de fractie ook kijken, Es? Wij verzorgen toch ook 24-uurs politiebewaking?

Ook wij kijken.
Gepost op: vrijdag 22 oktober '04 - 17:22

Echte bedreigingen aan het adres van politieke mensen zijn ten alle tijden een zeer slechte zaak.

Echter doodgewone frustaties van gewone mensen die zich gedupeerd voelen door de politiek, moeten niet verward worden met bedreigingen.
In ieder geval blijkt de waarde van een veelgelezen politieke weblog voor de ongehoorde stem van het volk !

verloedering/oud-wethouder Noordanus
Gepost op: zondag 24 oktober '04 - 23:00

Ik ben een geboren en getogen Hagenaar.
Mijn familie woont zeker al sinds 5 generaties in Den Haag.

Je kunt in dit hoekje kwijt wat je wilt...
Welnu bij deze.

Ik woonde in 1988-1989 twee jaar lang in de Noorderbeekstraat.
U weet wel, dat destijds o zo ranzige straatje vol lekkende riolen, leegstaande en uitgebrande panden, aan elkaar gelaste auto's.
Vol massa's huizen van onze vriend Singh (de onroerend goed mijnheer die met zijn vage Bv tjes volgens mij nu nog vertegenwoordigd is in de buurt met zijn tientallen jaren GEDOOGDE illegale huisjesmelkerij).

Dit was wel zo'n verschrikkelijke waardeloze straat (ben er een keer in elkaar geslagen en eenmaal met een vuurwapen bedreigd) tevens heb ik talloze vechtpartijen meegemaakt en had buren die hoeren, pooiers, junks en illegalen waren.
De meesten waren op zich wel aardig (want je bevuilt je eigen nest niet) maar wat een zooitje ....

Buren die het gebed aanheffen met een radio 'smorgens om 6 uur de muezzin schallend vanaf een minaret of door de muur heen met een transistorradiootje ...
Mensen die met een bebloed gezicht aan je deur komen en om hulp vragen...

Het valt allemaal niet mee.

Maar het leukste komt nu ... wethouder Noordanus schreef rond die tijd (1988-1989) dat het er op leek dat er misschien wel sprake van ghettovorming zou kunnen zijn als bepallde misstanden niet aangepakt zouden worden ....!!!

Wat een ziener was die man.
Laatst las ik een stukje van een Surinaamse mevrouw uit Charlois die zei dat het probleem van veel wijken het gebrek aan saamhorigheidsgevoel is.
Ze sloeg de spijker op zijn kop !!

Oplossing: mensen moeten zich meer thuis voelen in hun wijk !! (en gezinnen moeten niet wegvluchten)
Er moet nog heel heel veel gebeuren...
En op stedelijk niveau kun je qua wetgeving geen potten breken ...
Zoek het dus hogerop
Sociale cohesie moet ontstaan, die kun je niet afdwingen.
Maar hij ontstaat pas als mensen "iets" met elkaar hebben, elkaars families kennen, elkaars gewoontes en eigenaardigheden accepteren.

Maar met de alsmaar nieuwe instroom/uitsroom/doorstroom in veel Haagse wijken gaat dit dus nooit gebeuren !!

Mobiliteit is een mooi woord, maar het is er niet prettig wonen.
Succes ermee

ZONDER WOORDEN : BIJDRAGE HIER BOVEN AANGETROFFEN
Gepost op: dinsdag 26 oktober '04 - 17:24

Guney - Shirley R. Venneman
gepost op: vrijdag 15 oktober 2004 - 17:09:18

Jozef, ik ben je geoudehoer nu spuugzat. Ga je elders vermaken.

Willem

Jozef Labuche
__________________________________________

HOERA!
Gepost op: dinsdag 26 oktober '04 - 23:06

Van de gemeentelijke stadsbeheer hebben wij bewoners van der Vennestraat en omstreken een brief in de bus gekregen.
De gemeente wilt ons leefbaarheid verbeteren door de Snijder- en van der Vennestraat te herbestraten.

Weer een kortzichtig besluit van de Burgermeester en de zijnen.
Aan de hobbeven wordt er binnenkort nieuwe huizen gebouwd, door het zware bouwverkeer die af en aan zullen rijden.
Het lijkt het me verstandiger na de bouwperiode deze werkzaamheden uit te laten voeren.
Of is de burgermeester en de zijnen bang dat er straks verslaafden zullen struikelen als ze van de gebruikersruimte uit zullen komen?

Weer een kortzichtig besluit die ons als bewoners en overige belastingbetalers geld gaat kosten.
Dit is puur het paard achter de wagen spannen, of denkt de Burgemeester en de zijnen door ons mooi geplaveisde straten om te kunnen kopen?

Wanneer en wie gaat deze dwaze overheid stoppen??

Vol
Gepost op: woensdag 27 oktober '04 - 23:52

Deze moordkuil zit weer tjokvol.
Ik open weer een nieuwe.